eskisi gibi olmaz..

yoktum çünkü,
faniliğin anlamı çözmeye çalıştım günlerdir..gerçek huzuru düşündüm..ev arkadaşımın babasını kaybettik.. hastalıkları artık ona rahat vermiyordu,acıları,eziyetleri çok fazlaydı.."Allah kurtarsın" duaları gerçek oldu..umarım orda acı çekmiyordur..mekanı cennet olsun..
sürekli çözemediğimiz sorular gibi bu dünya,bazen böyle anlarda x'e verdiğin değer seni doğru cevaba götürüyor ama x'e aynı değeri verecek kadar olgun olamıyoruz her zaman..
.................
........
...
.
*****
henüz dersler başlayamadı A blokta tadilat var.. lakin bazı hocalarımız 4 saatlik yoklamayı almış bile..olsunn varsın..
Trabzondayım özlemişim burayı,evimi odamı..gelir gelmez yerleştim güzelce kurdum düzenimi..
Annem kızacak belki ama insanın kendi düzeni gibisi yok..
sonra Kpss için çalışmaya başladım,şöyle diyelim daha dogrusu dersane kaydımı yaptırarak ilk adımı atacağım..
Trabzona gelirde alışveriş yapmaz mı margo..hemen bir ayakkabı aldım.. çantalara da baktım aslında.. fiyatlar uçmuş gitmiş..ben öğrenciyim 345 ytl bir çantaya verirsem sonumu pek hayır görmüyorum bu nedenle biraz daha bakınacağım çanta almak için..
bayram için memlekete dönüş planım kapsamında biletimi de aldım..

*****
uzun zamandır bahsetmeyi düşündüğüm bir konu vardı.. X ray ART..kısaca açıklamak gerekirse bildiğimiz röntgen cihazı dolayısıyla x ray ışınları kullanılarak değişik bitkilerin röntgen filmlerinin çekilmesi..sandıgımdan çok daha hoş ve profesyonelce bir çalışma..bir link ve bir resim.. umarım sizinde dikkatinizi çeker..

ebee sobee

baldan tatlım görmüş beni saklanırken..bağırmışşş "marrrgoooo,gördüm seni.."madem sobelendik yerine getirelim sobemizi..şu sıralar Tv kanallarında o kadar çok dizi var ki..aslında hepsinin konusunu az da olsa biliyorum.. ve bir çok dizi ele veriyor hemen kendini..neyse başlayalım..öncelikle devamlı takip ettiğim dizileri ele alalım..
1.Avrupa Yakası (başladığından beri sürekli takip ederim..bazen tadı kaçsa da çok sık yenileniyor..kıvamını buluyor hemen..)
2.Bizim Evin Halleri (Trabzon'da final zamanı izlemeye başlamıştım..bütün yaz sabırla bekledim artık başlasın diye..lakin eski tadı yok gibi..Dizi aile dizisi olmaktan çıktı eski Türk filmlerindeki hikayelere döndü..merak ederim mesela her evlatlık çocugun annesi bir gün çıkıp gelir mi....neyse senaristleri uyarıyorum.. biraz daha özgün fikirler,özgün senaryolar istiyoruz...)
3.Kavak Yelleri (enteresan ve komik bir dizi bence..ama işlerin arap saçına dönmesinden nefret ediyorum çünkü dizi izlerken amacım rahatlamaktır,iyice gerilmek değil..)
sonra gelelim takip etmediğim ama denk gelince gözümün iliştiği dizilere..
en başında sanırım "Annem" geliyor..dizi güzele benziyor,Halam bizde olduğu vakitler izliyoruz..sonra "Menekşe ile Halil' inde ilk bölümüne bakmıştım,sonraki bölümlerini de çözdüm..
bu arada yeniden kanaltürk ekranlarında bizlerle buluşan lakin tekrar bölümler şeklinde devam eden Yedi Numara var ki.. kesinlikle benim dizim diyebilirim.. fakat eski bölümleri oldugu için en sona bıraktım bunu..
benden bu kadar efendim..
benimde birilerini sobelemem gerkiyorsa...sevgili
tiyaminim ve kakawimi sobeliyorum...

vee REKLAMLARRRR

trt fm dinleyenler bilirler aslında.. hani bir seslendirme vardır..trt 'de aynen şu şekil REKlamLAR.. hANİ hatta index medya sunar der bazen peşi sıra...
buyursunlar efendim dedim bende.. her yerde var bu reklam işi blogda olmaz mı..

....REKlamLAR...

neyse fazla uzatmamaya karar veriyorum..bu alemde pekte yeni olmayan,fakat sesini yeni yeni yükselterek varlığını hissettirmeye çalışan saygı sevgi değer insan KAKAWİM(kakao$umm)le tanışmanızı istiyorumm..
nasıl mı.. çok kolay..
buyursunlar efendim..



şimdilik benden bu kadar...sevgiyle kalın..
index medya sundu ;)

" çalma listem karışık "

çalma listem karma karışık,her an arap şükrü başlayabilir diye korkuyorum :)
yaşasın adalet diyesim var..(nedeni de yok ,adalet ne alaka ki..)
margo bu aralar garip biraz be.. ne vakit sevinir ne vakit üzülür bilinmez,.böyle bir hüzünlü,bir mutlu bu dengesizlik sinir bozucu aslında.. galiba ben bu listeden de karışığım..
arap şükrü den korkarken feridun düzağaç ses verdi..
bu ondan da kötü sanırım..alev alev..
bu kaset bana hep o zamanı hatırlatıyor,karnıma bir ağrı giriyor,nefret etsem diyorum..nefrette edemiyorum..etmem zaten..
kalbim atıyor hızlı hızlı...
ve değiştiriyorum..yeterr dinlemem ben bunu.. yuppa nil çıkıyorr.. ve dur diyorum artık karışık çalma.. sıradan git bakalım.. ben nil dinlemek istiyorum...
bırak başkalarınıı ben aptal mıyım( a aaahh estagfirullah.. :D)
işte iştee
tam da bu anda .. bu şarkı benim olsun yaa diyorum..
o bir bencil ama yok onun hilesi...yok:) uçarr o kuşlar gibi,çıkar yokuşlar gibi,sanki biz saklanmışız onu bulmuşlar gibi....
ben bir bencil bencil... :)(sadece sevgi konusunda bu kadar bencilim yaaa.. hep beni sev hep beni sev :)
yok onun iğnesi YOK...
..
biz onlardan hoşlandık,hoşlandık..(bu konuya girmeyelim.. bu konu zor konu.. geçiyorum yoksa uzar gider bu yazı,maluum erkekler kısır döngü )
başka ne var hayatta..
ayın 20 si ola kira zamanı gele..

hımm. ben kendime rengarengo kalemler aldığımı söylemiş miydim..hemencik söyliyim bari..nasıl bi düşkünüm böyle kaleme kağıda .. örttmen olcam ya ondan heralde :)bir dolu kalemim var sığıyorlar artık kalem kutuma. bu arada kalem kutumda yeni hemde BRATZ :) ohh..
konu nerden nerelere geldi yahu..
nil havuz problemi diyor..konu hala öğretmenlik dahilinde yani.. :)
ama o da nesi değişiyor yine .. ve en sevdiğim..

SİNEMA..
gelirsin diye bekledim,
geciktin galiba,ekildim,
10 dk mısır yedim,bişi içtim..
2. yarıya geçtim...
film güzel ama ben alt yazıya takıldım..
sen beni bi izlesen ne film olurum :)
...

bu yazıyı bir mutlu sona bağlamaya çalışıyorum..hıh buldum..
kalemleri,şarkıları,okulu seviyorum..mesleğimi de çok seviyorumm..
beni terkettin,vahh vahh vahdettin ...

" akıllı işaretler "

çocuk gözüyle akıllı işaretler resim galerisi...
tesadüf rtük'ün sitesinde gezerken buldum..
sizde gezmek ister misiniz..
buyursunlar...
link..

çaaatt diyee çatlamakk üzereyimmm..


*böyle bir hoplayasım zıplayasım var kii..
her şarkıda yerimden kalkıp biraz kop koppp ;)
bi şarkı var.. dj bilmem kim yapmış..move your body üzerine bişiler mixlemiş..şu şarkı çok kullanıldı zaten remixlerde..

*iftar resimlerini yolladım kuzucuklarıma..amaney nasıll özlemek bu böyleee.. nasıl mutlu oldum.. hemde uzun zamandır bu kadar mutlu olmamıştım.. böyel bir mutluluk bir neşe,karnıma gülmekten kramp girdi..aynı espriler devam ediyor hala,bestelenmiş şarkıları mırıldandık bir ağızdan..

*bugun ciciler aldım kendime,hemde çok ciciler yahu.. bende bu kadarını tahmin etmiyordum..ama çok pahalı bu hayat çok....babacığıma kolaylıklar diyorum..para kolay kazanılmıyor..

*daha gidemeden trabzona bayram sonrası dönüş biletimi de aldım..amanın karabükte kalıvercem korkusu :D

*haftaya bugun zorlu bir maraton başlıyor hayde Bismillah..elimize kalemimizi silgimizi alıp Allah Allah nidalarıyla savaşcaz sorularla,bütün sene çok çalışmam lazım ki seneye bugun öğretmen olarak gideyim bir okula...

*sonra bugun bir garibim yahu..herkesi çok seviyorum..he heeyytt ne mutlu bana...

" yangın olur biz yangına gideriz "

sevgili çileklipasta'nın ziyareti peşi sıra onun blogunada bir uğramıştım..ve "tık tık"larından birinde rastladığım linkle bu akşamımı türk sanat müziğine adadım..
tek tek hepsini dinledim desem yeridir.. bir yandan da gayet yüksek bir sesle eşlik ettim tabii..bu arada sevgili telefonumda sağolsun mikrofonum oldu..

hem söyledim hem de şarkıların anlamlarına takıldım.. ne kadar da güzel sözleri var her birinin,ne kadar da içten...

özellikle Emel Sayın üzüldüğün şeye bak dediği vakit içim burkuldu,nedensiz..

sonra aynı şekilde Hicran oku sinem deler...

aslında hepsinde duygulandım,beni alıp başka mekanlara götürdü her biri.. mesela kanun sesini nasıl özlemişim bunu anladım.. nasıl iyi geldi bir bilseniz..
tavsiye ederim kesinlikle..

" bir ayet "

Bu dünya hayatı, yalnızca bir oyun ve '(eğlence türünden) tutkulu bir oyalanmadır'. Gerçekten ahiret yurdu ise, asıl hayat odur.
Bir bilselerdi.
ankebüt suresi ayet:64

" 40 yılda 1 "


ve ve ve Hacettepe Üniversitesine Karabük'ten 40. yıl armağanı...
büyük uğraşlar sonunda Sevgili Kakawim hacettepe'ye 40. yıl armağanı olmayı kabul etti..
bunu büyük bir törenle kutlayacağız elbette burda kalmayacak bu iş..
duyyydukkk duymadıkkkk demeyinnnn..
kakawi de artık hacettepeli ;)

" 11 AYIN SULTANI "

"Enes'in (r.a.) haber verdiğine göre: Allah Resulü (a.s.): "Sahur yemeği yiyiniz. Çünkü sahur yemeğinde bereket vardır" buyurmuştur.
Müslim, Sıyam,45 (l, 770)"
İlk teravih namazı da kılındı derken Ramazan geldi bile.
Allahım çok şükür ki bu Ramazan'a da erdik,oruçlarımızı layığıyla tutarak bizlere Bayramı görmeyi de nasip et.
Herkese hayırlı Ramazan'lar diliyorum.

lezzet&paylaşım

yorumsuz olarak bu resmi koyacaktım sadece bir kaç kelam etmeden olmaz dedim içimden..
çok lezzetli görünüyor..ağzım sulandı..
paylaşımın böyle lezzetlisinide ilk defa görüyorum..(birazda böyle megalomanımdır..)

" Biraz Baharat?? "

bu yazı bir zamanlar diye başlıyor,ortaokul belkide ilkokul yıllarıma dayanıyor hikayenin başlangıcı..
nasıl oldu da tanıştık bilmiyorum ama sanırım pepsi reklamlarıydı vesilemiz..kartpostallarını bulur alırdık ve kimsede olmasın diye özen gösterirdik..gazeteden keserdikte yine yetmezdi..
sonra 5 kişilik kız grubu toplanır,herkes birini seçer ve ona benzemeye çalışırdı. benim favorim Mel C. idi.çünkü sportifti..ne seksi,ne çocuksu değildi..tam benim gibiydi.. :)
sonra filmleri vardı,yayınlanmıştı çok kez,hepsini izlerdim o turne otobüsündeki lüks hayata nasılda imrenirdik,bütün şarkılarını ezbere bilir hatta filmden ve kliplerden alıntı bir çok sahneyi de birebir okul koridorlarında yaşatırdık..COME on ,COME ONN :)
birden nasıl ve niçin geldi aklıma bilinmez.. beni taa 1o lu yaşlarıma götürdü..
erkek arkadaşlar pek çekemezdi bu KIZ GÜCÜ hareketini,galiba o zaman meşhur bir erkek grubu yoktu..ben erkeklerin bizimle "spastik körler" diye dalga geçtiğini hatırlıyorum mesela..
hatta bizim onlar gibi görünmeye çalışarak çektiğimiz resimlerimizde vardı bir yerlerde..bulmak lazım..
bu günceden niyet nedir bilmem,fakat paylaşmaktan öte geçmez hadise..
buyursunlar efendim diyerek çekilirim sahneden..
geride bol BAHARATlı anılarımı bırakarak.
........


" B-A-L-I-K "

ben balık almak istiyorum yaa,çok tatlılar,kadeh balığı diye bir balık var..
başka kim balık ister..
hem balığında sorumlulukları var hıı..
suyunu değiştir yemini zamanında ver..
balık almalıyım ben ya,trabzona gidince ilk iş alıcam hemen,ama yaşar mı ki,hani alıyolarda hemencik ölüyor ya,
ama ölürse üzülür ağlarım ben..
ama olsun
benim bir balığım olmalı kesin..
yani kesin olmalı :)

"MALT"


Malt gündemimde bu aralar..
Şarkıları gerçekten süper..
Şu aralar en çok dinlediğim ise GOL ,peşi sıra gezegen geliyor..
misal GOL'ün en süper sözleri :

Yıllarca ben koşup
Çalıştım, çabaladım, didindim
O bir vurdu Gol oldu
Bana ıslak bir sopa verin
Elle oynamayayım maç durmasın
Topuğumu ağzına gömünce
Lütfen faul olmasın......

Gezegen'den bir parça..

Döndüm dönüyorum
Dur durak bilmeden
Yorgun yörüngemde
Herzaman yalnız gezen ben
Durmadan yalnız dönen gezegen...
Yakındır annem beni atacak evden bağıra bağıra şarkı söylediğimden..Olsun varsın şurda kalmış tam 15 gün :) geri sayım başladı gibi birşey..
tabii Ramazan'a da son 6 gün :)

"Bizim Evin Halleri"

Yaz tatilinin yavaş yavaş son bulmasıyla televizyon ekranlarında bir hareketlilik sezinlememek ne mümkün..Sabah programlarıyla başlayan eylül ayı peşi sıra en heyecanlı noktasında son bulan dizileride getirdi yeniden ekranlara.Herkesin olduğu gibi elbette benim de dizilerim vardı heyecanla beklediğim.Aslında dizilerim demek ne kadar doğru çünkü sanırım sadece bir tane "Bizim Evin Halleri".

Sonunda genç aşıklar kavuşsada üzücü şeyler olup bitiyor dizide.Rüzgar hala evli mesela :S bazen kendi hayatımdan kopuyorum da onlar için üzülmeye çözümler aramaya başlıyorum..Rüzgar ve Misketin olmadığı sahnelerde "ama artık Rüzgarla Misket'i göstersene" diye sızlanıyorum.

Bu da yetmezmiş gibi dizideki Neva karakterini değiştirmemişler mi iyice sinir oldum.. Eski Neva'mız böyle topluca sarışın bir kızcağızken yeni neva gayet esmer hatta filinta gibi bir bayan.. sevmedim yahu madem ki değiştiriyorsunuz yine eski Neva'ya benzer birini bulsanız yaa..

Şimdilik dizim hakkındaki yorumum bu kadar. Bu ara bu dizinin bu kadar çok seveni olduğunu bilmezdim..

Bir de son birkaç replik yazıp bitireyim yazımı.

ruzgar..noldu

mısket...hıc

ruzgar...olmuş bısey

mısket...hemde neler neler. hangı bırını anlatayımkı

ruzgar..canım bı tanesını anlat işte

mısket...bı tanesını o bı tanesı [ellerını tutar]

ruzgar...evet

mısket...o bıtanesı benım bi tanem seni seviyorum rüzgar

elma dersem çık,armut dersem çıkma

değişimlere ihtiyacım var lakin sıkıldım sanırım burdan artık. trabzonu özledim..gibi.. orası hareketleniyor artık..
ve ben son bir kararla yine halka açıyorum blogumu..
herşey eskisi gibi olsun ya..

şarkılar güzelse hala

sevdiğim şarkıları yazmak istedim bugün..aslına bakılırsa bu aralar dinlemekten hoşlandıklarım ve yeni keşfettiğim şarkıları..

öncelikle sanırım

  1. yavuz bingöl-yudum // türlü türlü..(bir düğünde keşfettim solist bayan söyledi,önce anlamadım lakin sonra nakaratını pek beğendim.. "sen gelmezsin bir türlü dertlerim türlü türlü,nice dertleri çektim bu başka türlü..."

  2. kayahan // olsaydım.. (sözlerine vuruldum şarkının,bir dost(!) mırıldandı telefonda pek hoşuma gitti..indirdim dinledim..tam not veriyorum..)

3.sibel can // çakmak çakmak (milyon kere başkalarından dinlediğim ve ezberledikten sonra ilk defa sibel can dan dinlediğim şarkı.."dili yansa da gönül aldırmıyorrrrrrr"


  1. 4.yaşar // hasret ayazları (eskilerden pek sevdiğim bir şarkı değildi hatta unutmuştum ki radyoda çalınca dolandı dilime..)


5.gülşen // adı aşk sebebimin ( bu da yine düğünde takılmıştı dilime,hoş şarkı gerçektende)

6.kıraç // yıkık (taa yazın başından bu yana benim hayatıma damgasını vuran şarkılardan biri.. ESRAM sağolasın canım benim..çorum anılarımın ve devamında yollarımın arkadaşı oldu..)

7.keremcem // aman aman (ilk dinlediğimde bir türlü beğenemediğim ama dinledikçe mırıldanmaya başladıkça zevk almaya başladığım şarkılardan bir tanesi..sanırım oya ablanın bunda payı büyük..)

8.malt // deprem (oya abla demişken ömeri de anmadan olmaz sanırım.. ilk kez "kartalyuvasi.net" te dinledim ve hatta klibinide izlediğim şarkı ilk önce pekte hoş gelmedi kulağıma ama daha sonra fark ettim ki gerçekten de şarkıdaki ritm çok akılda kalıcı...şarkı sanki zorla dinlettiriyor kendini..şimdilerde dilimde..)

9.zakkum // hipokondriyak (kakawimin muhteşem keşfi ile dinlemeye başladım,sözleri çarpıcı ve fazlaca etkileyici geldi bana.. "yalnızlık bir ilaç mıdır yoksa hastalığın taa kendisi mi?"

10.demet akalın // tatil (şarkı piyasaya çıktından hemen sonra başladım ısrarla dinlemeye hatta sevgili kardeşim peşpeşe dinlemekten ne anlarsın şu şarkıyı diye bir yorumda bulunmuştu-burdan kendisini sevgiyle anıyoruz-..)

11.kelly rowland // like this (mtv de izlemiştim sanırım da ritmine vurularak indirip dinlemiştim..beğendimm..)

12.gökhan birben // nani nani (karadeniz düğünlerinden hatıra sanırım bu şarkı bana.." hayde gidelum hayde nani nani oyy oyyy hayde nani gomoyoyy,hayde gelmeyimisun nani nani oyy oyyy hayde nani gomoyoy")

13.joan baez // five hundred miles (ortaokulda müzik öğretmenimiz öğretmişti bu şarkıyı unutup gitmişim zamanla,geçenlerde bir türk filminde(tarık akan & gülşen bubikoğlu) mırıldandılar şarkıyı aklıma geldi.. çok güzel yahuu)

  1. 14.ayo // how many times ( aslında ayo çılgınlığımız "down on my knees" eseriyle başlamıştı dinledikçe dahasını dinlemek geliyor,aşk şarkıları ve muhteşem gırtlağıyla ayo dinlenilesi bir hava oluşturuyor bence kendine ..bu şarkıda güzel.." you choose this life,instead of us")

15.hande yener // romeo (şarkı da bir şey var beni çeken çözemedim hala,lakin şarkıya dikkat edin romeo değil romio)

16.franz ferdinand // take me out (rock'n coke anısına ;) )

17.bengü&serdar ortaç // korkma kalbim (şarkı hoş,lakin koca kafalar bir tiplemede kullandıktan sonra daha da hoşuma gitmeye başladı..)

şimdilik aklıma gelenler bunlar..elbet vardır fazlası.. ..

söz kayahan'da